47 Views
2017 Dec 27News
img

هفته گذشته طرفداران بازی ویدیویی جدید " Star Wars Battlefront II" پس از اینکه متوجه شدند مجبورند برای گرفتن "loot box" ها پول بپردازند حسابی عصبانی شدند. این قابلیت برای بازیکنان به صورت تصادفی سلاح، زره یا جوایز دیگر را فراهم می کند. بازیکنان مجبور بودند برای خرید این قابلیت از سازنده بازی (Electronic Arts) بیش از 60 دلار بپردازند.

در حال حاضر، این واکنش مشتریان این بازی باعث شده تا قانونگذاران در سراسر جهان علاقمند شوند که بر روی نحوه کسب درآمد بازی سازها قوانین مشخصی بگذارند.



پس از آنکه بازیکنان در Reddit و رسانه های اجتماعی به واکنش نسبت به این مساله پرداختند، قانونگذاران در هاوایی، بلژیک، استرالیا و انگلیس شروع به بررسی اینکه آیا بازی هایی که، چه از طریق انجام بازی و چه از طریق پرداخت وجه، به کاربر پاداش می دهند می توانند با این عمل خود نوعی قمار را ترویج دهند یا نه، کردند. اگر تشخیص داده شود که بازی نوعی قمار محسوب می شود، دولت ها می توانند بر تنظیم جزئیات آن وارد عمل شوند.

کریس لی، نماینده ایالت دموکرات هاوایی، در این هفته چنین گفت: این بازی یک کازینوی آنلاین با موضوع بازی Star-Wars است، که برای این هدف طراحی شده است که بچه ها را به پرداخت پول ترقیب کند. این یک تله است.

لی، که توسط نماینده مجلس شان کوئینلان حمایت می شود، به سیستم "Star Wars Battlefront II" اشاره دارد که در آن بازیکنان یک ارز درون برنامه ای به عنوان "کریستال" را خریداری می کنند که پس از آن می توانند به وسیله آن "loot box"ها را خریداری کنند. اقلام داخل جعبه ها تصادفی هستند و کیفیت متفاوت دارند، اما هر شخصیت بازی را بهتر و قوی تر می کنند.

این خرید ها و معاملات کوچک در بازی ها، توسط بسیاری از افراد فعال در جامعه بازی در بسیاری از سیستم عامل ها، محکوم شده اند. این واکنش نشان از نگرانی مصرف کننده ها در مورد پایان دادن به بی طرفی شبکه است؛ به نحوی که کسانی که بیشتر پول می دهند، محتوای بهتری نیز دریافت می کنند.



لی و کوئینلان این مسئله را به دادستان کل کشور ارجاع داده اند، و به دنبال تصویب قوانینی هستند تا شرکت ها را از استفاده از این تاکتیک های درآمدزایی در هاوایی منع کنند و همچنین برای وضع قوانین مشابه در سایر ایالت ها با نمایندگان بحث می کنند.

کینلان در یک مثال به خصوص، این بازی را با تبلیغات سیگاری که کودکان را جذب می کند مقایسه کرده است.

او گفت: همه ما به یاد داریم که از جو کمبل برای تشویق بچه ها برای سیگار کشیدن استفاده شد. ما نباید اجازه بدهیم که بازی جنگ ستارگان بچه های ما را به قمار تشویق کند.

کوئینلان افزود: قدرت زیاد، مسئولیت زیادی را نیز در پی دارد، و در این مورد، مسئولیت برعهده دیزنی و Electronic Arts است تا موضع قوی و واضحی در قبال قمار کودکان بگیرند. (حق امتیاز بازی Star Wars متعلق به شرکت والت دیزنی است.)

بلژیک و استرالیا در حال بررسی مجدد قوانین مربوط به قمار در بازی های ویدئویی در این کشورها هستند، انگلیس به تازگی بررسی این مساله را تمام کرده و به این نتیجه رسید که خرید در بازی قمار نیست.

 تیم میلر، مدیر اجرایی کمیته قمار انگلستان، که در روز پنج شنبه گزارش کمیسیون "loot box" را ارائه می داد، اعلام کرد که از آنجایی که اقلام موجود در جعبه ها قابل خرید نیستند، بنابراین این عمل یک نوع قمار نیست و نمی توان آن را توسط قوانین مربوط به قمار تنظیم کرد.

وی گفت: در این موارد قدرت قانونی ما اجازه نخواهد داد که ما وارد عمل شویم.

میلر خاطر نشان کرد که کمیسیون می تواند تنها با تعریف قمار که توسط پارلمان ارائه می شود، کار کند و تغییر این تعریف به مجلس قانونگذاری مربوط است.



با این حال، هر تصمیمی که این قانونگذاران بگیرند، مصرف کنندگان همچنان در این بحث دارای قدرت هستند. انجمن بازی های ویدئویی یک تحریم را سازماندهی کرد و به طور آشکار موجی انتقادی علیه شرکت سازنده این بازی در رسانه های اجتماعی و Reddit به راه انداخت و این شرکت بازی های ویدئویی را مجبور به تغییر در "Star Wars Battlefront II" کرد.

شرکت Electronic Arts در هفته گذشته اعلام کرد که به دلیل واکنش شدید منفی از جامعه بازی، به طور موقت گزینه خرید بازی را غیرفعال می کند.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: ما صدای شما را بلند و واضح می شنویم، بنابراین ما همه گزینه های خرید را در بازی غیر فعال می کنیم. اکنون ما زمان بیشتری را صرف گوش دادن، تنظیم و ایجاد تعادل می کنیم. این بدان معنی است که گزینه خرید کریستال در بازی در حال حاضر آفلاین است، و تمام جوایز از طریق انجام مراحل بازی به دست خواهند آمد. شرکت قصد دارد پس از ایجاد تغییراتی در بازی گزینه خرید را دوباره فعال کند.


Star Wars Battlefront II

جنگ ستارگان

خرید بازی

بازی

loot box