۹۵ بازدید
۱۶ فروردین ۱۳۹۷فرهنگی
تصویر مطالب

بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم‏


الحمد للَّه ربّ العالمين، والصّلاة والسّلام على سيّدنا ونبيّنا محمّد وآله الطيّبين الطّاهرين، ولعنة اللَّه على أعدائهم أجمعين من الأوّلين والآخرين.

با عرض سلام خدمت تمام دوستان محترم


تفاوت بین وهابیت و اهل سنت قسمت دوم 


اما بعد:


طبق عقیده ی وهابی ها تمام اهل سنت، مشرک هستند


1- ابن تیمیه در مورد تقلید از مذاهب اربعه می گوید:


فَمَنْ قَالَ : أَنَا شَافِعِیُّ الشَّرْعِ أَشْعَرِیُّ الِاعْتِقَادِ قُلْنَا لَهُ : هَذَا مِنْ الْأَضْدَادِ لَا بَلْ مِنْ الِارْتِدَادِ.


ترجمه: هرکس بگوید:من در فقه،شافعی هستم و از نظر کلامی،اشعری هستم،اینها ممکن نیست و ضد هم هستند ،بلکه هرکس چنین اعتقادی داشته باشد،مرتد هست!!

 مجموعه الفتاوی ابن تیمیه ج4ص106


الان تمام شافعی ها طبق نظر ابن تیمیه،مرتد هستند،چون همه شافعی ها از نظر فقهی شافعی هستند و از نظر کلامی،یا اشعری هستند یا ماتریدی هستند یا اهل حدیث یا... هستند.


یا مثلا خیلی از اهل سنت، حنبلی هستند و از نظر اعتقادی اهل حدیث هستند و یا حنفی هستند و از نظر اعتقادی ماتریدی هستند.الان همه اینها طبق نظر ابن تیمیه مرتد هستند.


2- آقای محمد صدیق قنوجی بخاری در کتاب الدین الخالص،کلا یک باب آورده و می گوید:تقلید از مذاهب شرک است!


تقلید المذاهب من الشرک "تأمل فی مقلدة المذاهب کیف أقروا على أنفسهم بتقلید الأموات من العلماء والأولیاء و اعترفوا بأن فهم الکتاب و السنة کان خاصاً بهم و استدلوا لإشراکهم فی الصلحاء بعبارات القوم و مکاشفات الشیوخ فی النوم ، و رجحوا کلام الامّة و الائمة علی کلام الله تعالی و رسوله علی بصیرة منهم و علی علم .


فما ندری ما عذرهم عن ذلک غدا یوم الحساب و الکتاب ؟ و ما ینجیهم من ذلک العذاب و العقاب.وقد ذکر تعالی عن الکفار...

ترجمه: تامل کن و بیاندیش به تقلید کنندگان از مذاهب(چهارگانه) که چگونه بر تقلید مردگان پافشاری می کنند و اعتراف می کنند که فهم قرآن و سنت پیامبر مختص به آنان است و برای شرک خود به عبارات دیگران و خوابهای بزرگان استناد می کنند و کلام مردم و ائمه (چهارگانه اهل سنت) را به کلام خداوند ترجیح می دهند هر چند بر این موضوع بی خوبی آگاه هستند.نمی دانیم که چه عذری در پیشگاه خداوند در روز حساب و کتاب خواهند آورد و چه چیزی باعث نجات آنان از عذاب خداوند خواهد شد !!!.

الدین الخالص ج1ص140


بنابراین طبق نظر وهابی ها،تمام اهل سنت مشرک هستند!


باعث تعجب است که با این اعتقادی که نسبت به مسلمانان-خصوصا اهل سنت-دارند،حال با چه رویی می آیند و دراین شبکه ها،خود را اهل سنت-وگاها نماینده ی اهل سنت-معرفی می کنند.


عثمان خمیس:خلافت امیرالمومنین یزید بن معاویه

عثمان خمیس،شیخ وهابی،در کتاب حقبه من التاریخ از قاتل فرزند پیامبرص به امیرالمومنین!! یاد می کند.

البته شاید وهابیون از جدّ خود دفاع کنند و بگویند:یزید،امام حسین ع را نکشته،و به این کار هم راضی نبوده!

قلت: ولما فعل یزید بأهل المدینة ما فعل، وقتل الحسین وإخوته وآله، وشرب یزید الخمر، وارتکب أشیاء منکرة، بغضه الناس، وخرج علیه غیر واحد، ولم یبارک الله فی عمره، فخرج علیه أبو بلال مرداس بن أدیة الحنظلی.


ترجمه:

اما ذهبی می گوید که یزید ،حسین ع و برادران و خانواده اش را کشت و خمر و شراب می نوشید و افعال قبیح و منکر انجام می داد!خداوند به عمر او برکت نداد و همه مردم بر علیه او قیام کرده -از جمله- ابوبلال مرداس بن ادیه حنظلی.

تاریخ الإسلام و وفیات المشاهیر والأعلام ، ج 5 ص 30 ، دار الکتاب العربی

غنا حلال است؟


غنا ،آوازه خوانی مطرب و لهوی متناسب با مجالس عیش و نوش و خوشگذرانی است

شیخ پیروان مکتب سقیفه آقای قرضاوی می گوید:ان الغناء-فی ذاته- حلال

 

نظر احمدبن حنبل در مورد حدیثی که روات آن،اهل بیت علیهم السلام هستند، چیست؟


احمد بن حنبل در سندی که از امام رضا از پدرش موسی کاظم، از پدرش جعفر صادق، از پدرش محمد باقر، از پدرش زین العابدین از پدرش حسین بن علی، از پدرش علی بن الحسین، از رسول خدا علیهم السلام نقل شده می‌گوید:


«لو قرات هذا الاسناد علی مجنون لبری‌ء من جنته»؛


ترجمه: «اگر این سند را بر دیوانه‌ای بخوانی،از دیوانگی و جنونش خوب می‌شود»

الصواعق المحرقه هیثمی

چ1ص286


اینم روایت، تا نگن ما قیچی کردیم

... حدثنی أبی موسى الکاظم عن أبیه جعفر الصادق عن أبیه محمد الباقر عن أبیه زین العابدین عن أبیه الحسین عن أبیه علی بن أبی طالب رضی الله عنهم قال حدثنی حبیبی وقرة عینی رسول الله قال حدثنی جبریل قال سمعت رب العزة یقول لا إله إلا الله حصنی فمن قالها دخل حصنی ومن دخل حصنی أمن من عذابی قال أحمد لو قرأت هذا الإسناد على مجنون لبرىء من جنته

خواندن نماز و خواندن قرآن برای میت بدعت هست

فتاوی اسلامیه

عبدالعزیز بن باز، محمدبن عثیمین، عبدالله بن جبرین(علمای بزرگ وهابی در عربستان)

ج1ص54 .دارالوطن


الاجتماع فی بیت المیت للاکل او الشرب او قراءه القرآن بدعه،و هکذا اجتماعهم یصلون له و یدعون له کله بدعه.

ترجمه: جمع شدن در خانه میت برای خوردن غذا یا نوشیدن یا قرائت قرآن بدعت هست! و همچنین اجتماع آنها و نماز خواندن برای میت و دعا کردن برای او،همه اش بدعت هست.


در حالی که بعد از نبش قبر صحابی جلیل القدر رسول الله (ص) جناب حجربن عدی، یکی از وهابیون تکفیری -عبد الله الترکی- در صفحه شخصی خود در تویتر ، شیعیان را تهدید به تخریب قبر امیرالمومنین (ع) و قبر حضرت زینب (س) ونبش قبر این بزرگواران کرد.

این زندیق وهابی گفته است :


تحریر سوریا والعراق من مشرکی علی بن ابی طالب.اهم من تحریر فلسطین من الیهود

نحن احفاد معاویة یا روافض

ترجمه: آزاد سازی سوریه و عراق از مشرکان به "علی بن أبی طالب"از آزادی فلسطین از دست یهودیان هم مهم تر است! ای شیعیان، ما از نوادگان معاویه هستیم!


و سننبش قبر علی بن ابی طالب ان شاء الله و سنخرج المهدی من سردابه وتقتله، هذا لیس تهدید بل عهد علینا یا رافضة

ترجمه: ان شاءالله مابه زودی قبر "علی بن أبی طالب" را هم نبش خواهیم کرد و "مهدی" را نیز از سرداب خارج کرده و به قتل خواهیم رساند. این یک تهدید نیست بلکه وعده ما به شما شیعیان است.

اتمنی نبش قبر زینب ایضاً

نبش قبر زینب ارزوی من است

سرزمین دشمنان اهل بیت پیامبرخداص، از بهترین زمین های خدا؟

الجامع الصغیر و زیادته آلبانی ج1ص682 المکتب الاسلامی

علیک بالشام،فانها خیره الله من ارضه-صحیح.


ترجمه: بر تو باد شام را.همانا شام از بهترین زمین های خداست.

روایت صحیح است


این سرزمین را که پیروان مکتب سقیفه از بهترین سرزمین های خدا کردند به این خاطر است که صدها سال در آن امیرالمومنین علی ع را در آن فحش و ناسزا و لعنت می کردند و بغض اهل بیت ع را داشتند.

http://14mah.ir/Posts/548


ابوموسی اشعری می گوید:کسی مثل ابن مسعود،عبد آل محمد نبود

حدثنا عبید الله بن موسى عن شیبان عن الأعمش عن أبی عمرو الشیبانی قال: أتیت أبا موسى فذکرت له قول ابن مسعود فقال: لا تسألونی عن شیء ما دام هذا الحبر بین أظهرکم، فوالله لقد رأیته وما أراه إلا عبداً لآل محمد صلى الله علیه وسلم.


ترجمه: راوی می گوید:به پیش ابوموسی بودم پس برای او قول ابن مسعود را گفتم،پس ابوموسی گفت:از من چیزی نپرسید تا زمانی که این دانشمند بین شماست.به خدا قسم کسی را مثل او ندیدم که عبد آل محمد باشد.

المعرفة والتاریخ ج2 ص315 دار الکتب العلمیة


حال اگر وهابیون جرات دارند به سند روایت اشکال بگیرند.تمام روات از روات بخاری و مسلم هستند.

خود نویسنده کتاب(يعقوب بن سفيان الفسوی) هم ذهبی در موردش می گوید:- الفسوي * [ ت، س ] (1) الامام، الحافظ، الحجة

سیر اعلام ش106 و تذکره الحفاظ ش607


این هم در پاسخ به وهابیونی که می گویند:چرا شیعیان،خود را عبدالرضا،عبدالحسین و عبدالنبی نام می گذارند.


عالم نامدار وهابیت الوادعی می گوید:نگاه کردن به تلویزیون جایز نیست


شیخ مقبل بن هادی الوادعی عالم نامدار وهابیت در کتاب تحفة المجیب می‌نویسد:


السوال10- ما حکم اقتناء التلفاز و النظر الیه لاجل معرفه الاخبار؟!

الجواب-لا یجوز من اجل الصوره و اجل ما یحصل فیه من الفجور و الفسوق و تعلیم السرقه...

ترجمه: سؤال شماره 10: حکم روشن کردن و نگاه کردن به تلویزیون به منظور آگاهی از اخبار چیست؟

پاسخ: جایز نیست . به خاطر (حرمت) تصویر سازی و به خاطر فسق و فجوری که از آن حاصل می‌شود و به خاطر یاد دادن دزدی و ....


یکی نیست به این وهابی بگوید که تلویزیون فقط استفاده حرام ندارد، این شما و اطرافیان شما هستند که از تلویزیون فقط استفاده های زشت و حرام می‌کنند.


شیخ وهابی،عثمان خمیس می گوید:واجب نیست از مهدی اطاعت شود

عثمان خمیس،در مقایسه مهدی شیعه و مهدی اهل سنت!می گوید:


مهدی شیعه:اطاعت از او اطاعت از خداست و مخالفت او مخالفت خداست

مهدی اهل سنت:مهدی اهل سنت چنین نیست



تکفیر اهل سنت توسط وهابیون


شیخ وهابی،عبد الرحمن بن محمد بن قاسم العاصمی النجدی در کتاب الدرر السنیة فی الأجوبة النجدیة ج3 ص210 و 211 می گوید:

و این طائفه-از اهل سنت-که منتسب به ابی الحسن اشعری هستند،توحید خداوند را انکار کردند...شرک به خدا را جایز شمردند...و در ادامه می گوید:ائمه اهل سنت در رد این قوم کافر و معاند،ردیه نوشته اند!!

http://14mah.ir/Posts/539


ابن تیمیه و دشمنی او با امام صادق علیه السلام؛


ابن تیمیه،امام ناصبی ها، هنگامی که می خواهد امام صادق ع را با دیگر بزرگان اهل سنت معاصر ایشان مقایسه کند چنین می نویسد:


"وکذلک أکثر أئمة أهل الحدیث - مثل مالک وشعبة والثوری وأحمد بن حنبل - مَن عَلِمَ خالَهم یعلَمُ علماً ضروریًّا أنهم لم یعتقدوا الکذبَ قطُّ فی حدیث النبی صلى الله علیه وسلم، ویعلمون أن هؤلاء لم یَغلَطُوا إن غَلِطُوا إلاّ فی لفظةٍ أو لفظتینِ، ومنهم من یعلمون أنه لم یَغلَطْ فی الحدیث النبوی، فإن أحمد بن حنبل ما عُرِف أنه غَلِطَ فیه قطُّ، ولا الثوری ولا الزهری، وکذلک خلقٌ کثیر غیرهم. والذین یعلمون أنهم قد یغلطون - مثل حماد بن سلمة وجعفر بن محمد - یعلمون أن غلطهم إنما هو شیء یسیرٌ وفی مواضعَ یَعرِفونها".


ترجمه: همچنین اکثر بزرگان حدیث-مثل مالک و شعبه و سفیان ثوری و احمد بن حنبل- کسی که احوالات آنان را بداند علم ضروری و قطعی پیدا می کند که آنان اعتقاد به دروغ در احادیث پیامبرص نداشتند و می دانند که این افراد دچار اشتباه نمی شدند مگر در یک یا دو لفظ و از بین این افراد کسانی هستند که هیچ گاه در نقل حدیث پیامبرص دچار خطا نشدند . همانا هیچ شخصی از احمد بن حنبل خطا سراغ ندارد . همچنین از سفیان ثوری و زهری و گروه زیادی غیر از این ها هیچ غلطی در نقل حدیث نبوی به چشم نمی خورد اما از گروهی که می دانند در حدیث پیامبر دچار اشتباه شده اند می توان حماد بن سلمه و جعفر بن محمد را نام برد و مشخص است که خطای انها در امور اندکی است که آن خطاها مشخص می باشد.


جواب الاعتراضات المصریه علی الفتیا الحمویه ص 42 دارعلم الفوائد


آیا چیزی جز دشمنی با اهل بیت پیامبر خدا ص، باعث چنین قضاوتی می شود ؟


امام و فقیه اهل سنت و زیارت قبر صالحان و توسل به ایشان؛

أبو الفرج بن الجوزی،عالم اهل سنت می گوید:


کثر ضجیجی من مرضی و عجزت عن طب نفسی فلجأت إلى قبور الصالحین و توسلت فی صلاحی فاجتذبنی لطف مولای بی إلى الخلوة على کراهةمنی..


ترجمه: بسیار می شد که ، ناله ام از بیماریم بلند می شد و ازبهبود این مریضی ام عاجز می شدم ، به قبور صالحین پناه می بردم و برای بهبودم به آنها متوسل می شدم پس جلب می کردم لطف پروردگارم را در خلوت به خودم.

صید الخاطر ص59


اما جایگاه ابن جوزی نزد علمای اهل سنت:


ذهبی درباره او می گوید:الإمام جمال الدین أبی الفرج ابن الجوزی ؛ نزیل دمشق . وُلِد سنة إحدى وثمانین وخمسمائة ... وکان إماما ، فقیها ، واعظا ، وحیدا فی الوعظ ، علاّمةً فی التاریخ والسیر ، وافر الحرمة ، محبباً إلى الناس... وکان فاضلا عالما ، ظریفا ، منقطعا ، منکرا ، على أرباب الدول ما هم علیه من المنکرات ، متواضعا صاحب قبول تام


ترجمه: ابن جوزی،امام ،پیشوا ، فقیه ،تاریخ دان و در سخنوری یگانه بود‌ ، در دانش تاریخ و سرگذشتها‌ علامه و در نزد مردم بسیار قابل احترام و محبوب بود... او فاضل ، دانشمند و نکته سنج بود و با دولتمردانی که کارهای ناپسندی می‌کردند مخالفت می‌کرد متواضع و فروتن بود و همگان او را قبول داشتند . تاریخ الإسلام ووفیات المشاهیر والأعلام ، ج 48 ، ص 183، تحقیق : د. عمر عبد السلام تدمرى ، ناشر : دار الکتاب العربی

آیا وهابیون،این عالم اهل سنت را هم قبرپرست و قبوری می دانند؟!!

شیخ وهابی می گوید: پیروان هریک از ائمه چهارگانه،یهودیان این امت هستند


و ان یهود اهل السنه هم المقلدون الجامدون و خاصه بعض الاحناف امثال هولاء التلیغیین الذین یناصرون الجهل و التقلید الجامد و عباده الکبراء و تعظیمهم و الخضوع لهم.ویروجون البدعه فی المسلمین و یوجبون علی المسلمین مالم یوجبه الله و یشرعون لهم لهم مالم یشرعه الله و رسوله


ترجمه: یهود در میان اهل سنت کسانی هستند که مقلد - یکی از ائمه چهار گانه هستند- به خصوص بعضی از احناف و مبلغین-جماعت تبلیغ-که یاوران جهل و تقلید بوده ، بزرگانشان را مورد احترام قرار داده و در برابرشان کرنش می کنند اینها هستند که بدعت را در بین مسلمین ترویج می دهند و واجب می کنند بر مسلمین،چیزی را که خدا واجب نکرده است

نظرة عابرة اعتباریة ص58 دارالحدیث


باشد که این وهابیون در این شبکه ها-مثل کلمه- یک خرده خجالت بکشند و خود را به دروغ اهل سنت معرفی نکنند.


آیا این شخص وهابی که آمده و گفته:یهود در بین اهل سنت،مثل بعضی از احناف...آیا این شخص اهل سنت است؟


ان شاالله که مورد توجه خداوند متعال و حضرت حجّت عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار گرفته باشد


والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


تفاوت -بین -وهابیت -و اهل-سنت