51 Views
2017 Dec 31technology
img
من شما را برای تنظیم اخبار سال 2017 سرزنش نخواهم کرد زیرا سخت‌افزارهای خوبی ارائه نشده است  و محدودیت رسانه‌ها واضح‌تر شد برای برخی از مردم VR شامل داستان‌های نامربوطی شده که دیگر جذابیت ندارد .
بااین‌وجود در سال 2017 زمینه‌های جذابی برای آینده VR فراهم‌شده اسد بزرگ‌ترین پیشرفت قطعاً Windows Mixed Reality است : سیستم‌عامل VR  که داخل ویندوز 10 ساخته‌شده است و هد ست‌هایی را پشتیبانی می‌کند که دیگر نیازی به دوربین‌های خارجی یا نشانگرها ندارد . هدست های مجازی ترکیبی و کنترل حرکت هنوز هم خیلی راحت و شیک نیستند اما تنظیم آن‌ها بسیار ساده است و فقط لازم است آن را به کامپیوتر وصل کنید و شروع کنید .
ردیابی حرکت به بخش استاندارد VR در سال 2017 تبدیل‌شده است . سامسونگ Gear VR را اضافه کرده است یک کنترل از راه دور کوچک . هنوز هم پدهای لمسی و پدهای بازی زیادی وجود دارد اما ردیابی دستی به VR  پیوسته کمک می‌کند چیزی بیش از یک صفحه‌نمایش فانتزی باشد .
امسال سال بدی برای تجربه VR نبود VR مارک راک یک سیستم بازی ریتمی را بر اساس سیم‌ها به‌جای تطبیق ضربات ایجاد کرده است . Arktika.1 و Lone Echo محصولات خوبی  در رابطه با تجربیات VR مبتنی داستان  تولید کردند . Miyubi تبدیل به یکی از فیلم‌های 360 درجه‌ای شد تا داستانی به روایت تصویر ارائه دهد .
متأسفانه هنوز هیچ بازار پایداری برای سرگرمی‌های VR وجود ندارد و توسعه‌دهندگان بندرت از آن سود کسب می‌کنند . برخی از بازی‌های پیش‌بینی‌شده سال مانند نسخه‌های VR , Vive و PlayStation , Fallout 4 و Skyrim جالب و قابل‌فهم بودند . جشنواره‌های فیلم مایل به استفاده از بخش‌های VR هستند اما هنوز لازم است که ما فیلم‌های سبک‌تر را تجربه کنیم.
فروش هدست های  PlayStation VR سونی با بیش از 2 میلیون فروش از زمان راه‌اندازی سود خوبی کسب کرده است سامسونگ نیز یک سود 5 میلیونی از ابتدای سال 2017 داشته و سامسونگ درنهایت Daydream را به تلفن‌های خودش اضافه کرده است .
همه هدست های VR موجود حتی طرح‌های راحت آن‌ها دارای اشکالات عمده‌ای هستند. اکثر آن‌ها بازی‌های را ارائه می‌دهند که در اندازه‌های کوتاه بسیار لذت‌بخش هستند . تخفیف محصول این مسائل را حل نمی‌کند ما نیاز به نسل سبک‌تر و ساده‌تری از سخت‌افزارها داریم .
پس از یک سال استفاده از VR  پروژه‌های زیادی با مبنای سرگرمی ازجمله شبکه‌های اجتماعی , ابزارهای هنری و بازی‌های رقابتی به وجود آمده است . اما هیچ‌یک به‌اندازه کافی محبوب نیست که کاربران جدیدی را جذب کند . بنابراین به‌طور خلاصه لازم است که قیمت VR – مالی , لجستیک و فیزیولوژیکی – کاهش یابد و کیفیت تجربیات بالا برود . این حرکت در سال 2016 درست بود و هنوز هم موردنیاز است . اما امیدواریم در سال 2018 بهتر شود .


کارت گزارش

هدست

Verge 2017